معتادین؛ از شهر، جمع‌آوری می‌شوند

مسئولان وزارت مبارزه با مواد مخدر و صحت عامه که دیروز به مشرانو جرگه فراخوانده شده بودند، اعلام نمودند که تلاش ها برای جمع آوری و تداوی معتادان شهر کابل ادامه دارد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” خانم عظیمی وزیرمبارزه با مواد مخدر گفت در شش ماه گذشته یک هزار تن ازمعتادین از شهر کابل و ده هزار معتاد دیگر از ولایات دیگر جمع آوری شده است؛ اما به دلیل نبود محلی برای جذب تمام معتادان در کشور، اکنون هم معتادین در نقاط مختلف شهر کابل و شهرهای دیگر به شکل آزادانه گذشت و گذار دارند. او گفت که برای اسکان معتادین، خواستار کمپ فینکس از ریاست جمهوری شده است. این کمپ در شرق شهر کابل موقعیت دارد و قبلا نیروهاى خارجى در آن مستقر بودند وی اما گفت رییس جمهور تاکنون در این مورد به دلیلی برخی نگرانی ها تصمیم نگرفته است. او افزود در صورتی که کمپ یادشده به دسترس آن وزارت قرار گیرد، در چند روز محدود تمام معتادین شهر کابل جمع آوری خواهد شد .

خانم عظیمی از ریاست جمهوری خواست در صورتیکه این کمپ را در اختیار معتادین قرار نمی دهند، محلات مشابه و یا کمپ های دیگر را که نیروهای خارجی به افغان ها تسلیم کرده اند، بسپارد.

ناجیه طارق معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه گفت هم که ۹۲ در صد معتادین تداوی شده، به دلیل نبود زمینه هاى شغلى دوباره به اعتیاد رو مى آروند.

وی افزود که عدم تنفیذ قانون، دسترسی سهل به مواد مخدر، عدم جلوگیری از قاچاق و کشت موادمخدر، فقر، بیکاری و اقتصاد ضعیف باعث افرایش معتادین شده است

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *